 |
..:: Zadumana 1A ::.. Forum mieszkańców Zadumana 1A
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes1974
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 14 Mar 2007 12:45 Temat postu: Opłaty za miejsca w garażu |
|
|
Dostałem mailem projekty uchwał na najbliższe zebranie. Zgodnie z oczekiwaniami zintersowała mnie proponowana podwyżka opłat za miejsca garażowe. Chciałbym dowiedzeć się, które z kosztów związanych z udziałem w nieruchomości wspólnej zostały tu wzięte pod uwagę, a które nie. Przykładowo: co z ogrzewaniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 14 Mar 2007 21:47 Temat postu: koszty części wspólnej |
|
|
Garaż uczestniczy w kosztach nieruchomości współnej, jak każdy inny lokal, i nie jest to ogrzewanie garażu samego w sobie, tylko udział w kosztach ogrzewania klatek. Ogrzewanie poszczególnych lokali jest rozliczane za pomocą liczników - pobierana jest zaliczka na media, i ta zaliczka garaży nie dotyczy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes1974
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 14 Mar 2007 22:24 Temat postu: |
|
|
No właśnie: skoro zaliczka na ogrzewanie garaży nie dotyczy, to które z pozostałych zaliczek dotyczą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eMckeN
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 15 Mar 2007 03:17 Temat postu: |
|
|
Witam,
zanim odpowiem na pytanie, wkleję jeszcze mail, który jako zarząd dostaliśmy od jednego z mieszkańców. Porusza on dodatkowo kilka problemów, na które od razu odpowiem. Mail poniżej:
Cytat: |
Witam,
Dziś otrzymałem zwaiadomienie o zebraniu naszej Wspólnoty. Przyznaję że
najbardziej nurtuje mnie propozycja zwiększenia opłaty za garaże, a już
irytuje mnie sposób jej naliczenia. Mając na uwadze średnią wysokość opłat w
Warszawie za miejsce postojowe poprzednia kwota 50 PLN miesięcznie była
jedną z najwyższych. Spodziewałem się raczej obniżenia tej kwoty, a tu
propozycja podniesienia jej do ponad 120 PLN miesięcznie. Czy pewni
jesteście, że w sprawiedliwy sposób naliczacie tę opłatę? Ponad 185k PLN z
tytułu udziału w nieruchomości wspólnej to chyba przesada. Ciekawe jak inne
Wspólnoty Mieszkaniowe alokują koszty wspólne, skoro za garaże ich
mieszkańcy płacą po 20-30 PLN miesięcznie. Powiększanie naszych udziałów w
całej części wspólnej o 30,06m jest niesprawiedliwe. Sytuacja powinna być
jeśli już, odwrotna, bo z części wspólnych (nie licząc części garażowej)
niewątpliwie więcej korzystają mieszkańcy nie posiadający garaży, np.
chodniki, ich oświetlenie, itd. Przyznaję że nie pamiętam kiedy szedłem po
naszym chodniku, z windy wychodzę prosto do samochodu na poziomie -1.
Proszę o wyjaśnienie w tej kwestii, niestety w innym wypadku będę głosował
przeciw tej najważniejszej uchwale. Myślę, że niestety nie będę jedyny.
Bardzo proszę też o dodatkowe informacje na temat natępujących pozycji w
Specyfikacji Kosztów:
- VI: miejsca postojowe dla gości - 17064 PLN - nic mi o nich nie wiadomo.
- VII: ochrona - dlaczego mamy płacić za 2 ochroniaży skoro mamy jedego,
który albo śpi albo niczego nie widzi, drugi obsługuje nie nasz szlaban.
- VIII: szlaban i budka dla ochrony.
Proszę i informację kiedy będą dostępne tzw. pomieszczenia wspólne, jak np.
miejsca na przechowywanie rowerów. Poprzedni Zarząd bezprawnie przeznaczył
je na inne cele, lub nawet wynajął jak słyszałem? Może świetnym miejscem na
ten cel byłoby np. pomieszczenie ochrony przy VI klatce.
Pozdrawiam,
|
Teraz moja odpowiedź. Przede wszystkim mnie również nie podoba się wysokość wyliczonej opłaty za garaże, jest znacznie wyższa niż poprzednia co spowoduje, że mój czynsz znacznie się zwiększy. Dotyczy to wszystkich członków zarządu, bo każde z nas ma miejsce w garażu (piszę to, żeby wyjaśnić, że wyliczając kwotę w ten sposób, działamy tak na prawdę na swoją niekorzyść). Niestety, taka kwota wynika z wyliczenia, które naszym zdaniem jest prawidłowe. Szczegóły poniżej, w punktach, tak będzie chyba łatwiej.
1. Nie wiem ile wynoszą średnie opłaty za garaż w Warszawie, dlatego nie mam odniesienia, ale kwota 20-30zł o której piszesz wydaje mi się podejrzanie niska.
2. Ustawa o własności lokali mówi, że każdy właściciel ponosi koszty utrzymania nieruchomości proporcjonalne do swojego udziału.
3. Właściciel mieszkania o powierzchni 50m2 w naszym bloku ma udział wynoszący 5000/1776940. Cały garaż to jeden lokal o udziale 468900/1776940. Ponieważ jest w nim 156 miejsc postojowych, stąd każde miejsce ma udział równy 468900/156 = 3006/1776940. Czyli garaż to jakby dodatkowe 30,06m2 mieszkania. Jeżeli właściciel tego 50m2 mieszkania ma miejsce w garażu, to jego całkowity udział w nieruchomości zwiększa się drastycznie, o ponad 60%. Wynikają z tego przywileje (większa liczba głosów na zebraniu), ale także obowiązki (większy udział w kosztach utrzymania).
4. Całkowite koszty utrzymania nieruchomości oszacowane przez nas to ok. 702k PLN (suma pierwszej tabelki). Udział garażu to 468900/1776940 = 0,264 (czyli garaż stanowi mniej więcej 1/4 udziałów). Stąd 0,264 * 702k PLN = 185k PLN. Stąd wynika tak wysoka kwota przypadająca na garaż.
Rozumiem Twoje niezadowolenie, mnie też nie podoba się to,że będę musiał tyle płacić za garaż, ale ustalając opłatę za garaż w wysokości powiedzmy 50zł tak naprawdę przerzucamy dużą część kosztów na osoby nie posiadające miejsc garażowych. My jako zarząd reprezentujemy wszystkich mieszkańców i naszym zdaniem ustalając opłatę za garaż w wys. 50zł tak naprawdę działalibyśmy na szkodę części mieszkańców, byłoby to niesprawiedliwe i każda osoba, która nie posiada garażu mogłaby nam zarzucić, że działamy na własną, między innymi, korzyść. Także naszym zdaniem w tej kwestii mamy niejako związane ręce. Włodarzewska robiła co chciała, ale wierz mi, bycie w zarządzie jak dotąd to kupa roboty, dlatego nie chcę dodatkowo słyszeć, że jestem oszustem, bo ustaliłem stawki na czyjąś niekorzyść. Także takie jest nasze stanowisko. Jesteśmy otwarci na dyskusję i jeżeli ktoś przekona nas i innych mieszkańców, że stawki należy policzyć inaczej i będzie to zgodne z prawem to ja z przyjemnością obniżę opłatę za garaż.
Jeżeli chodzi o pozostałe sprawy to:
- VI - miejsca postojowe dla gości - Włodarzewska przedstawiła nam wstępną propozycję dotyczącą miejsc postojowych. Chcą je wynajmować po ok. 200zł/miesięcznie za miejsce. Pomyśleliśmy, że na potrzeby Wspólnoty dobrze byłoby mieć ok. 7 miejsc (w zagrodzonym trójkącie było 14 miejsc na 2 wspólnoty, stąd 7 miejsc) dla naszych gości. 7*200zł*12 miesięcy to ok. 17k PLN. Stąd ta kwota.
- VII - ochrona - w tym momencie mamy podpisaną umowę na 2 ochroniarzy i taka jest cena. Problem ochrony jest nam znany i będziemy chcieli dogadać się z budynkiem B, aby nie tylko nasz ochroniarz obsługiwał szlaban, który służy obydwu wspólnotom. To jednak wymaga negocjacji z Włodarzewską (oni zarządzają budynkiem B) co jest oczywiście kłopotliwe. Ale będziemy się starać.
- VIII - szlaban i budka dla ochrony - w ramach 'porządków' z ochroną, chcemy przenieść ochroniarzy do naszego szlabanu, ale budka w której siedzą nie należy do nas, dlatego musimy im kupić nową. Szlaban chcemy wymienić na taki o dwóch krótszych ramionach (do wjazdu i wyjazdu) bo teraz ochrona nie ma szans zamknąć szlabanu, żeby nie wpuścić kogoś kto wjeżdża za osobą uprawnioną.
Jeżeli chodzi o pomieszczenia wspólne, to też się tym zajmiemy, ale obecnie mamy po prostu dużo innej pracy (renegocjowanie umów, wypowiadanie jednych i podpisywanie innych, analiza ofert na rozmaite usługi w celu obniżenia kosztów, przygotowanie do zebrania, przejmowanie dokumentacji od Włodarzewskiej, która niedotrzymuje kolejnych terminów, dogrywanie współpracy z nowym administratorem, wyjaśnienie toczących się w imieniu wspólnoty postępowań sądowych i cała masa innych spraw). W chwili obecnej ustalamy status poszczególnych pomieszczeń, przez kogo są zajmowane i na jakich warunkach. Na pewno zajmiemy się tym problemem, ale proszę nie spodziewaj się, że wszystko stanie się tak szybko. Włodarzewska zarządzała przez 3 lata, my nawet nie 3 miesiące i to w tragicznych warunkach finansowych, gdzie na większość rzeczy nie ma po prostu pieniędzy.
Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić większość wątpliwości. Na koniec chciałbym zapewnić, że jesteśmy jak najbardziej otwarci na dyskusję. Zgłosiliśmy się do zarządu bo chcemy tutaj wiele rzeczy naprawić, współpracować z mieszkańcami i działać na wspólną korzyść. Ale do współpracy potrzeba dwóch stron, także jeżeli mieszkańcy będą nas traktowali jako "tych co dorwali się do *władzy* i chcą narobić zamieszania, a może jeszcze kogoś oszukać" to ja prawdę mówiąc z przyjemnością zrezygnuję z funkcji, bo nie mam zamiaru wysłuchiwać obelg, narzekania itp. z przyjemnością posiedzę sobie wieczorem przed telewizorem zamiast analizować oferty na wywóz śmieci czy użerać się z Włodarzewską. Dlatego bardzo proszę przemyśleć wszystkie uchwały tak, żebyśmy na spotkaniu mogli wybierać najlepsze rozwiązania naszych wspólnych problemów, a nie się kłócić.
Pozdrawiam,
Maciek i reszta Zarządu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eMckeN
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 15 Mar 2007 03:51 Temat postu: |
|
|
Poniżej mail, który otrzymaliśmy od tego samego mieszkańca po tym, jak wysłałem mu naszą odpowiedź powyżej.
Cytat: |
Maćku i Drogie Panie,
Dzięki za odpowiedz. Wracając do tych nieszczęsnych garaży. Pytałem dziś w pracy szeregu osób o ich opłaty, potwierdzam moje informacje na temat cen (według informacji jakie zebrałem od 5 osób, płacą od 25 do 50 PLN miesięcznie za utrzymanie garażu, te droższe po 40 i 50PLN są cenami z apartamentowców na Mokotowie i zawierają koszty ochrony i monitoring (obsługa kamer)). Powiem więcej znajomi śmieją się ze mnie. Niestety nie dysponuję obecnie bliższymi szczegółami sposobu jak liczone są te koszty. Niestety takie dane będę miał dopiero po Świętach Wielkanocnych od przyjaciela, który jest Prezesem Wspólnoty na Mokotowie, a który wróci wtedy z Australii. Czy możemy zrobić tak, bo chyba prościej się nie da, sumujemy wszystkie koszty dotyczące utrzymania garaży, otrzymujemy kwotę X, dzielimy ją przez 12 miesięcy i następnie na 156 miejsc, z tego co się orientuję to właśnie tak obliczają to inne Wspólnoty, uważam że taki sposób jest sprawiedliwy.
Niestety, nadal uważam Waszą propozycję za mocno niesprawiedliwą i nieprzemyślaną do końca, propozycję, która faworyzuje chamstwo i cwaniactwo jakie mamy obecnie pod klatkami na drodze pożarowej.
Szkoda, że wcześniej nie umieściliście projektów uchwał np. na forum tak aby można było je dopracować, przynajmniej ja nic na ich temat nie wiedziałem.
Z kolei jeśli planujecie dzierżawić miejsca dla gości od Włodarzewskiej, to czy takowe miejsca nam się nie należą jak np. droga dojazdowa do bloku wraz z przyznaniem Włodarzewskiej przez Gminę prawa do zasiedlenia? A jeśli nie mam racji i wykupimy te miejsca, to jak wyglądają regulacje porządkowe na ten temat. Czy znowu jak kiedyś, okaże się że na stałe miejsca te będą zajmować mieszkańcy, np dziewczyna naszej pseudo gwiazdy serialowej (żółty Fiat Seicento), czy czarny VW Bora na czeskich numerach, ochrona jak zwykle rozłoży ręcę i moich gości (prawdziwych w rozumieniu tego słowa gości!!!) skieruje na parking przy STOENie, a ja zapłacę jeszcze za to 50% więcej niż osoby, które będą permanentnie zajmowały te miejsca, bo przecież mam garaż, który zwiększa mój udział we wspólnej części o połowę (moje mieszkanie ma około 60m).
Życzę Wam wytrwałości oraz samych dobrych dla nas i trafnych decyzji.
Jeśli mogę w przyszłości Wam pomóc np. w pisaniu bardziej precyzyjnych propozycji uchwał lub w innych kwestiach proszę o kontakt.
Pozdrowienia,
|
I teraz znowu moja odpowiedź , zarówno na tego maila, jak i pytanie, które zadał grzes1974 w swoim drugim poście.
Plan gospodarczy, który otrzymaliście wszyscy Państwo wraz z zawiadomieniem, wyliczony jest w taki sposób, że pierwsza tabelka zawiera wszystkie koszty utrzymania nieruchomości wspólnej (oprócz funduszu remontowego oraz naliczeń indywidualnych związanych ze zużyciem ciepła i wody w mieszkaniach). Te koszty sumują się do ok. 702 tys. zł. Są to koszty przypadające na wszystkie udziały. Ponieważ garaż stanowi 0,264 wszystkich udziałów, to część kosztów przypadająca na garaż wynosi 0,264 * 702 tys. zł = 185 tys. zł. Stąd już prosto wyliczyć stawkę miesięczną na miejsce. Czyli wg tego planu każdy właściciel garażu bierze udział we wszystkich kosztach związanych z nieruchomością wspólną, nawet ogrzewaniu klatek.
Ze względu na liczne wątpliwości mieszkańców co do wyliczonej opłaty za garaż, postanowiliśmy przygotować alternatywny plan gospodarczy, który przedstawimy na spotkaniu. Zakłada on to, co jeden z mieszkańców pisze w swoim drugim mailu, czyli w wyliczeniu opłaty za garaż uwzględnia jedynie opłaty związane z garażem, a więc nie będziemy wliczać pozycji:
III. ogrzewanie powierzchni wspólnych (6 396 zł) - nie ma ogrzewania w garażu
IV. wywóz nieczystości (29 856 zł) - nikt nie mieszka w garażu i z tego tytułu nie generuje więcej śmieci.
V. konserwacje i przeglądy - z kwoty 135 156 zł powinniśmy odjąć dla garaży - Przeglądy instalacji gazowej 5004, przeglądy instalacji grawitacyjnej 4848, konserwację domofonów 3 960 zł
Przy tak wyliczonej opłacie, wyniesie ona poniżej 100zł. Pomimo, że na pierwszy rzut oka, powyższe rozumowanie wydaje się poprawne, to osobiście nie jestem przekonany, że takie wyliczenie jest sprawiedliwe. Ale nie będę się tutaj już rozpisywał, mam nadzieję, że przedyskutujemy to na spotkaniu.
Jeżeli chodzi o wcześniejsze opublikowanie propozycji uchwał, to bardzo żałuję, że nie udało się tego zrobić. Prawda jest taka, że przez nawał pracy przy rozmaitych sprawach, nie mieliśmy czasu przygotować uchwał wcześniej. Robiliśmy to dosyć późno, a na pewno byłoby lepiej poddać je krytyce forumowiczów. Na przyszłość na pewno tak zrobimy.
Jeżeli chodzi o miejsca dla gości, to również nie chcę się rozpisywać, bo sprawa jest skomplikowana i wszystko wyjaśnimy na spotkaniu. Mogę natomiast powiedzieć, że kwota ta została zaplanowana "na wszelki wypadek" gdyby okazało się, że nie ma innego sposobu jak zapłacić za te miejsca. Proszę mi jednak wierzyć, że zrobimy wszystko co się da, żeby tych pieniędzy nie wydać i zapewnić miejsca bezpłatnie. Niestety na wyjaśnienie tej sprawy potrzeba będzie czasu, a może i wyroku sądowego.
To chyba wszystkie kwestie poruszane powyżej. Zachęcam do zadawania pytań, postaramy się na bieżąco odpowiadać. Ponownie proszę o przejrzenie uchwał i zastanowienie się co jest w nich złe i JAK MOŻNA TO POPRAWIĆ. Naprawdę liczymy na Państwa pomoc, krytykę też, ale konstruktywną. Nie chcemy żeby spotkanie było jedną wielką kłótnią, ale raczej sesją poświęconą rozwiązaniu naszych wspólnych problemów.
Pozdrawiam w imieniu swoim i zarządu,
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eMckeN
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 15 Mar 2007 04:04 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedna rzecz. W mailu powyżej, jeden z sąsiadów zaproponował następujący sposób wyliczenia stawki za garaż:
Cytat: | sumujemy wszystkie koszty dotyczące utrzymania garaży, otrzymujemy kwotę X, dzielimy ją przez 12 miesięcy i następnie na 156 miejsc |
Niestety nie jest to aż takie proste, bo:
- dotychczas nie jesteśmy pewni czy garaż ma osobny licznik energii elektrycznej, jeżeli nie, to jak wyliczyć prąd przypadający tylko na garaż (brama + oświetlenie)?
- liczniki wody też są raczej wspólne, więc jak policzyć ile wody idzie na podlewanie, a ile na mycie garażu?
- na sprzątanie mamy podpisaną jedną umowę na całą nieruchomość, jaka część miesięcznej kwoty powinna przypadać na sprzątanie garażu?
- podobnie z ochroną, umowa jest na dwóch ochroniarzy, jaka część tej kwoty powinna przypadać na garaż?
Rozwiązaniem tych problemów jest właśnie policzenie wszystkiego zgodnie z udziałami. To moim zdaniem na pewno jest sprawiedliwe, ale z drugiej strony wyliczona w ten sposób kwota wydaje się być za wysoka i niesprawiedliwa.
Także jak Państwo widzicie sprawa nie jest taka prosta. Niestety.
Pozdrawiam,
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wmzadumana1a
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarząd
|
Wysłany: 15 Mar 2007 08:57 Temat postu: |
|
|
Od siebie (Agnieszka) dodam także, że garaż jako taki stanowi 1 duże pomieszczenie tzw. przynależne, a 156 osób jest współwłaścicielami tego 1 pomieszczenia. Zatem mimo, że posiadamy akty notarialne to nie jest to akt własności, ale współwłasności (1/156 lub więcej, jeśli ktoś ma kilka miejsc garażowych) i stanowi nieodłączną część całej nieruchomości (art. 2, par 5 ustawy o własności lokali). Zatem także zgodnie z ustawą (art. 13) każdy z właścicieli ponosi wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w takim samym stosunku jak należące do nich udziały.
Zatem chcąc policzyć koszty (zgodnie z prawem) tylko garaży, nie możemy ich tak zwyczajnie "odłączyć"od powierzchni mieszkalnych i pewnych kosztów ot tak sobie wyodrębnić.
W ciągu roku postaramy się dokonać pewnych zmian (jak np. wydzielenie/założenie liczników na oświetlenie garaży, wydzielenie kosztów za sprzątanie tylko garaży, itp.). Potrzebujemy jednak na to trochę więcej czasu. Dwa miesiące to stanowczo za mało, aby zrobić porządek ze wszystkim, bo niektóre decyzje nie są zależne tylko od nas (czyli Zarządu).
Pozdrawiam
Agnieszka i Zarząd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wmzadumana1a dnia 17 Mar 2007 21:40, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mr_harnas
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 17 Mar 2007 17:47 Temat postu: |
|
|
1. Przyznam, że nie bardzo rozumiem to przerażenie stawkami za garaż. Przecież ew. obniżka za garaże spowoduje podwyżkę za mieszkania w dokładnie takiej samej kwocie, a tylko się rozłoży inaczej. Np. zmiana stawki za garaż z 121 na 50 spowoduje, że z garażu na mieszkania zostanie przeniesiona kwota ponad 11 000, co spowoduje wzrost czynszu za m2 mieszkania o ok. 85gr. Tak więc właściciel garażu i mieszkania 60 m2 zaoszczędzi 71 na garażu i straci 51 na mieszkaniu. W zależności od wielkości mieszkania może to być więcej lub mniej, ale 20 PLN nie jest chyba warte tego, żeby ryzykować zaskarżenie uchwały i w konsekwencji obowiązywanie starej i deficytu z tym związanego.
2. Żeby sprawić, żeby za garaże płacić relatywnie mniej i było to zgodne z prawem, widzę dwie możliwości:
a) Likwidujemy lokal o nazwie "garaż" (całą księgę wieczystą) i zakładamy osobne księgi dla każdego miejsca. Wtedy z tytułu posiadania miejsca w garażu miało by się udział 15-20m2, a nie ponad 30, bo ścieżki dojazdowe w garażu stałyby się nieruchomością wspólną. Nie wiem, czy wymagałoby to poparcia wszystkich, czy tylko większości garażowców (no i wspólnoty jako takiej), ale nie sądzę, żeby znalazł się chętny do przeprowadzenia takiego przedsięwzięcia.
b) Likwidujemy garaż jak w pkt. a), ale nie wyodrębniamy poszczególnych garaży, tylko garażowcy zawierają notarialne umowy ze wspólnotą dające im wyłączność na miejsca parkingowe wobec wspólnoty, tak jak mają je obecnie wobec garażu. Wtedy z tytułu miejsca w garażu nie będzie wynikać żadne prawo głosu (będzie to de facto zrzeczenie się własności!) i będzie można ustalić dowolną stawkę za miejsce w garażu, nawet 1/4 grosza. Ale nie spodziewam się wielu chętnych na przekazanie wspólnocie swoich udziałów.
3. Pytanie do tych, którzy powoływali się na niższe ceny w innych blokach: a jak w tamtych blokach kształtują się koszty za m2 mieszkania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wmzadumana1a
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarząd
|
Wysłany: 18 Mar 2007 05:14 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie,
cieszę się, że ktoś rozumie nasze stanowisko. Masz oczywiście rację i zwróciłeś uwagę na istotny fakt - pieniądze i tak trzeba zapłacić, albo zapłacimy więcej za garaże, albo za mieszkanie. Oczywiście przy zmniejszeniu opłaty za garaż będzie nieznaczny "zysk" dla ich posiadaczy, kosztem osób nie posiadających miejsca garażowego, ale kwota ta, jest niewielka. Nawet jeżeli ktoś ma 2 miejsca garażowe i duże mieszkanie (100m2) to przy opłacie za garaż 121zł/miejsce jego czynsz wyniesie 901zł, natomiast przy 50zł/miejsce - 846zł. Różnica to 55zł, czyli ok 6-7%. Także nie jest to, aż tak dużo.
Dzięki za post. Pozdrawiam,
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RafJak
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 22 Mar 2007 10:28 Temat postu: |
|
|
Witam
Nie jestem pewny, ale chyba coś nie zgadza się w tych wyliczeniach
PLANU GOSPODARCZEGO na rok 2007.
Jeżeli koszty CZĘŚCI wspólnych wynoszą 702k zł a garaże stanowią
26,4%
czyli koszty garaży wynoszą 702k * 26,4% = 185k
to dlaczego te 185k nie jest odjęte od tych 702k w tabeli pierwszej.
Przecież to znaczy, że obciążamy wszystkich za garaże, a na dodatek
właściciele garażu płacą podwójnie za nieruchomości wspólne.
Czy nie tak?
Pozdrawiam
Rafał Jakieła 105
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wmzadumana1a
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarząd
|
Wysłany: 22 Mar 2007 12:00 Temat postu: |
|
|
Witam,
to bardzo dobre pytanie, ale na szczęście błędu nie ma. Tabelka pierwsza i suma 702k to koszty ogólne przypadające na całą wspólnotę.
Koszty garaży wynoszą 702k * 26,4% = 185k są ujęte dalej w tabelce dotyczącej garaży i ta część kosztów bedzie pokryta tylko przez właścicieli garaży.
Twoje obawy co do reszty opłat są zrozumiałe, ale już tłumaczę dlaczego pozostali mieszkańcy płacąc 3,33zł za m2 (mieszkania + piwnica + schowek) nie będą płacili podwójnie. Otóż kwota 3,33 zł/m2 zostanie zapłacona TYLKO od mieszkań, schowków oraz piwnic. Całkowita powierzchnia mieszkań, schowków oraz piwnic wynosi 13.080,40m2. Czyli kwota uzyskana przez pomnożenie 13.080,40 * 3,33zł/m2 * 12 miesięcy = 522.693 zł, a więc znacznie mniej niż 702k.
Ale kiedy dodamy kwotę z garaży 185k + kwotę z mieszkań, piwnic i schowków 522k to razem mamy 707k. Różnica (miało być 702k) wynika z zaokrągleń stawek do pełnych groszy oraz udziału garażu do 26,4%.
Mam nadzieję, że to wyjaśnia Twoje wątpliwości. Nikt nie będzie płacił podwójnie, a końcowa suma wszystkich wpłat od mieszkań, schowków i piwnic oraz garaży będzie zbliżona do zakładanej kwoty.
Dziękuję za Twój post, dzięki niemu wyjaśniliśmy kolejne wątpliwości, mam nadzieję, że nie tylko Twoje, ale też innych mieszkańców.
Pozdrawiam,
Maciek i Zarząd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RafJak
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: 22 Mar 2007 12:19 Temat postu: |
|
|
Dziękuję serdecznie.
Wszystko jasne.
Pozdrawiam i życzę powodzenia, zwłaszcza
po usłyszeniu ilości narzekań na zebraniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 18 Maj 2007 13:00 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ze względu na liczne wątpliwości mieszkańców co do wyliczonej opłaty za garaż, postanowiliśmy przygotować alternatywny plan gospodarczy, który przedstawimy na spotkaniu. Zakłada on to, co jeden z mieszkańców pisze w swoim drugim mailu, czyli w wyliczeniu opłaty za garaż uwzględnia jedynie opłaty związane z garażem, a więc nie będziemy wliczać pozycji:
III. ogrzewanie powierzchni wspólnych (6 396 zł) - nie ma ogrzewania w garażu
IV. wywóz nieczystości (29 856 zł) - nikt nie mieszka w garażu i z tego tytułu nie generuje więcej śmieci.
V. konserwacje i przeglądy - z kwoty 135 156 zł powinniśmy odjąć dla garaży - Przeglądy instalacji gazowej 5004, przeglądy instalacji grawitacyjnej 4848, konserwację domofonów 3 960 zł
Przy tak wyliczonej opłacie, wyniesie ona poniżej 100zł. Pomimo, że na pierwszy rzut oka, powyższe rozumowanie wydaje się poprawne, to osobiście nie jestem przekonany, że takie wyliczenie jest sprawiedliwe. Ale nie będę się tutaj już rozpisywał, mam nadzieję, że przedyskutujemy to na spotkaniu. |
Uwazam ,ze kwota oplat za garaz jest bardzo wygórowana i stosujac sie do powyzszych obliczeń koszt jest ponizej 100 pln i wynosi 70 pln / miesiac.
Wszystkie koszty ,ktore nie obejmuja garazy powinny byc odjete i nie uwzgledniane w doszacowaniu (wywoz nieczystosci,przeglady etc) bo jezeli nie sa to osoby majace garaz płaca podwojnie tylko zmniejszona stawke, a osoby nie majace garazy maja ta stawke zanizoną.
Skoro mamy placic kazdy za swoje to powinno to byc sprawiedliwie podzielone. Podzial wedlug udzialów wydaje sie sensowny,natomiast nie mozna wrzucac wszytkich kosztów do jednego worka.
Garaze :4698 m;koszty na rok 131 486pln; czyli 2,33 PLN / miesiac/m ;koszt na mc/ na garaz=70,24
mieszkania : 13080m ;koszty 570 514; koszt na metr/mc 3,63 =203,55 (mieszkanie 56metrów)
całkowite koszty : 702 000
czyli jest to 273 pln
wedlug administracji 283 pln.
Miesiecznie jest to około 10 pln rocznie 120 pln - o tyle wiecej płaci osoba jezeli w koszty garazu wliczone sa przeglady instalacji,wywóz smieci etc.
Dotyczy mieszkania 56 m
Tak samo z powierzchni mieszkan do obliczenia faktycznych kosztów za 1 m powinny byc odjete powierzchnie piwnic i schowków. Bo osoby nie posiadajace takowych płacą za ich utrzymanie, a przeciez mozna spokojnie policzyc, które koszty podzielic.
Argumentacja ze jezeli obnizymy koszty garazu to wzrosną koszty mieszkan jest nie na miejscu. Koszty powinny byc podzielonie wedlug faktycznego udzialu danej czesci nieruchomosci.
Mając garaz uwazam za niespawiedliwe płacac koszty ,ktore nie sa faktycznie ponoszone, ani płacac koszt za utrzymanie schowków, z którymi nie mam nic wspolnego.
Są przeciez koszty ogolne ,woda,ochrona,prad,ogrzewanie czesci wspolnych, gdzie kazdy mieszkaniec korzysta z nich w mniejszym lub wiekszym stopniu.Pozostałe koszty mozna podzieli według faktycznego udziału.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wmzadumana1a
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarząd
|
Wysłany: 21 Maj 2007 10:33 Temat postu: |
|
|
Witam,
nie do końca rozumiem wszystkie powyższe wyliczenia, dlatego pozwolę sobie wyjaśnić jakie jest stanowisko Zarządu w kwestii opłat za garaż i co zamierzamy zrobić.
Uchawała o planie gospodarczym weszła w życie z dniem 1 maja i obecnie obowiązuje uchwalona w niej opłata za garaż. Z racji tego, że wielu mieszkańców kwestionuje sposób naliczenia oraz wysokość stawki, Zarząd postanowił upewnić się, że została naliczona poprawnie. Dotychczas udało nam się znaleźć trochę ciekawych informacji na internecie, kontaktowaliśmy się z zarządcami nieruchomości oraz z prawnikami naszego administratora. W razie potrzeby rozważamy również skontaktowanie się z niezależnymi prawnikami i uzyskanie od nich ekspertyzy, ale taka ekspertyza kosztuje i nie chcemy pochopnie wydawać pieniędzy Wspólnoty.
Obecnie Zarząd stara się podpisać stosowne aneksy do umów w celu wyodrębnienia opłat dotyczących garaży. Podpisaliśmy już aneks z firmą Axis (sprzątanie), do końca miesiąca najprawdopodobniej podpiszemy podobny z firmą Persona (ochrona) oraz PHU Kędziorek (konserwacja bram garażowych i szlabanu). Wyodrębnienie tych kosztów na pewno wpłynie na opłatę za garaż i powinno trochę ją obniżyć. Niestety duża część tej opłaty wynika z udziału w nieruchomości wspólnej, a wg informacji, które zebraliśmy dotychczas wynika, że z tytułu tego udziału właściciele muszą ponosić proporcjonalne koszty, dlatego zapewne nie uda się znacząco obniżyć stawki za garaż.
Pozdrawiam,
Maciek i Zarząd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 21 Maj 2007 11:13 Temat postu: |
|
|
wyliczenia sa proste jezeli od kosztów, ktore obejmuja garaze odejmiemy koszty, które być tam nie powinny - wywóz smieci , domofon etc. to własnie uzyskamy 131846 do podzialu na garaze czyli kwote te dzielimy na 156 garazy na 12 miesiecy i wychodzi 70 PLNczyli za jeden metre kwadratowy garazu wychodzi 2,33 PLN, a za metr mieszkania + czesci wspolnych 3,63 PLN.
wydaje mi sie ze nie trzeba brac zadnych drogich ekspertyz, wystarczy zwykłym kluczem metrazowym/udziałowym w tabelce w excelu policzy koszty na metr kwadratowy według ich miejsca powstania.
Nie mozna wrzucać wszystkich kosztów do jednego worka.
Jezeli wywóz smieci nie dotyczy garazy, przeglad instalacji równiez to dlaczego wlasciciele garazy maja za to placic.
Wiadomo cena za metr mieszkania bedzie wyzsza,ale bedzie to cena faktyczna za eksploatacje 1 metra mieszkania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wmzadumana1a
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarząd
|
Wysłany: 21 Maj 2007 13:29 Temat postu: |
|
|
Witam,
teraz już rozumiem wyliczenie, ale wydaje mi się, że jest w nim błąd. Otóż sumaryczny koszt opłaty za garaże z tytułu udziału w nieruchomości wspólnej jest określony w planie gospodarczym na ok. 185 tys.zł. Jeżeli chcemy wyłączyć z niego koszt wywozu nieczystości (sumarycznie ok. 30 tys. zł) to od kwoty 185 tys. zł należy odjąć mniej więcej 30 tys. * 26%, czyli ok. 7,5 tys. zł (ponieważ taki jest udział garaży w całości i taka część opłaty przypada na garaż w tych 185 tys. zł). Dlatego po odjęciu tych wszystkich kosztów raczej nie zejdziemy do kwoty 131 tys. zł tylko pewnie do ok. 170 tys. zł.
Pozdrawiam,
Maciek i Zarząd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|